Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151663" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66" target="_blank" >10.15224/978-1-63248-036-1-66</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on the issue of inclusion and its importance in the environment of kindergartens. The issue is presented both from the viewpoint of theoretical starting points and the perspective of selected research findings focused especiallyon perception of inclusion by teachers. We believe that inclusive environment is strongly related to the character of kindergarten climate and the area of respect for a child's needs and the level of primary prevention of risk behaviour in children at the same time. The contribution is one of the outputs of the project IGA_PdF_2014018 "Climate of Kindergarten Respecting a Child's Needs as a Factor of Primary Prevention of Risk Behaviour".
Název v anglickém jazyce
Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on the issue of inclusion and its importance in the environment of kindergartens. The issue is presented both from the viewpoint of theoretical starting points and the perspective of selected research findings focused especiallyon perception of inclusion by teachers. We believe that inclusive environment is strongly related to the character of kindergarten climate and the area of respect for a child's needs and the level of primary prevention of risk behaviour in children at the same time. The contribution is one of the outputs of the project IGA_PdF_2014018 "Climate of Kindergarten Respecting a Child's Needs as a Factor of Primary Prevention of Risk Behaviour".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 Proceedings of International Conference on Advances in Economics, Management and Social Study
ISBN
978-1-63248-036-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
73-76
Název nakladatele
Institute of Research Engineers and Doctors
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Kuala Lumpur, Malaysia
Datum konání akce
20. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—