Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151663" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15224/978-1-63248-036-1-66" target="_blank" >10.15224/978-1-63248-036-1-66</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on the issue of inclusion and its importance in the environment of kindergartens. The issue is presented both from the viewpoint of theoretical starting points and the perspective of selected research findings focused especiallyon perception of inclusion by teachers. We believe that inclusive environment is strongly related to the character of kindergarten climate and the area of respect for a child's needs and the level of primary prevention of risk behaviour in children at the same time. The contribution is one of the outputs of the project IGA_PdF_2014018 "Climate of Kindergarten Respecting a Child's Needs as a Factor of Primary Prevention of Risk Behaviour".

  • Název v anglickém jazyce

    Selecte Aspects of Inclusion in the Environment of Kindergartens

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on the issue of inclusion and its importance in the environment of kindergartens. The issue is presented both from the viewpoint of theoretical starting points and the perspective of selected research findings focused especiallyon perception of inclusion by teachers. We believe that inclusive environment is strongly related to the character of kindergarten climate and the area of respect for a child's needs and the level of primary prevention of risk behaviour in children at the same time. The contribution is one of the outputs of the project IGA_PdF_2014018 "Climate of Kindergarten Respecting a Child's Needs as a Factor of Primary Prevention of Risk Behaviour".

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2014 Proceedings of International Conference on Advances in Economics, Management and Social Study

  • ISBN

    978-1-63248-036-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    73-76

  • Název nakladatele

    Institute of Research Engineers and Doctors

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    20. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku