Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shadowing in the research of deputy head teacher's roles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151717" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shadowing in the research of deputy head teacher's roles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of managing and leading Czech schools as specific and autonomous units. It points out on the deputy head teacher's roles also because it currently stays an under-researched phenomena in the Czech educational research. Thequalitative research strategy is described with the focus on presentation the shadowing method. The selection criteria of deputy head teachers are mentioned. The circumstances of first phase of shadowing, the intensive and unstructured observation is introduced in a more detailed way. The concluding part of the paper presents and discuss the preliminary results of the analysis of field notes by means of open and axial coding.

  • Název v anglickém jazyce

    Shadowing in the research of deputy head teacher's roles

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of managing and leading Czech schools as specific and autonomous units. It points out on the deputy head teacher's roles also because it currently stays an under-researched phenomena in the Czech educational research. Thequalitative research strategy is described with the focus on presentation the shadowing method. The selection criteria of deputy head teachers are mentioned. The circumstances of first phase of shadowing, the intensive and unstructured observation is introduced in a more detailed way. The concluding part of the paper presents and discuss the preliminary results of the analysis of field notes by means of open and axial coding.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2014.

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    230-234

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku