Deputy Head teacher participation in management and leadership of Czech schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151691" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151691 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Deputy Head teacher participation in management and leadership of Czech schools
Popis výsledku v původním jazyce
Deputy head teacher plays a major role in managing the school, particularly in creating the positive atmosphere for the development of the school. The main aim of this study is thus to explore the role of the deputy head teacher through comparisons of different roles of head teachers and deputy head teachers in school management and leadership theoretically and then to present the research plan for capturing concept of deputy head teachers ? role in Czech relatively autonomous schools. On the basis of the method of time frame, the preliminary results show that the role of deputy head teacher has "administrate burden" on one hand, on the other hand, their role makes it difficult for the person to work concurrently as a teacher in the school.
Název v anglickém jazyce
Deputy Head teacher participation in management and leadership of Czech schools
Popis výsledku anglicky
Deputy head teacher plays a major role in managing the school, particularly in creating the positive atmosphere for the development of the school. The main aim of this study is thus to explore the role of the deputy head teacher through comparisons of different roles of head teachers and deputy head teachers in school management and leadership theoretically and then to present the research plan for capturing concept of deputy head teachers ? role in Czech relatively autonomous schools. On the basis of the method of time frame, the preliminary results show that the role of deputy head teacher has "administrate burden" on one hand, on the other hand, their role makes it difficult for the person to work concurrently as a teacher in the school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2014
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1653-1659
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—