Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Requirements for a primary school teacher when entering practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005283" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc" target="_blank" >http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12783/dtssehs/eshd2016/5166" target="_blank" >10.12783/dtssehs/eshd2016/5166</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Requirements for a primary school teacher when entering practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School is a specific institution which is accountable to society, the state and educational service customers, education clientele. The main weight of responsibility for good functioning and school results lay on the teachers, in addition to the leadership. The aim of the paper is to highlight the requirements of leading teaching staff – Heads and Deputy Heads - which are placed on teachers entering the educational process. Based on the qualitative survey conducted by using semi-structured interview we show some aspects that play an important role in recruiting new teachers for primary education in schools. It turns out that the requirements are aimed not only at professional qualities, but also at personality and character requirements

  • Název v anglickém jazyce

    Requirements for a primary school teacher when entering practice

  • Popis výsledku anglicky

    School is a specific institution which is accountable to society, the state and educational service customers, education clientele. The main weight of responsibility for good functioning and school results lay on the teachers, in addition to the leadership. The aim of the paper is to highlight the requirements of leading teaching staff – Heads and Deputy Heads - which are placed on teachers entering the educational process. Based on the qualitative survey conducted by using semi-structured interview we show some aspects that play an important role in recruiting new teachers for primary education in schools. It turns out that the requirements are aimed not only at professional qualities, but also at personality and character requirements

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education science and human development (ESHD 2016)

  • ISBN

    978-1-60595-405-9

  • ISSN

    2475-0042

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    74-79

  • Název nakladatele

    DEStech

  • Místo vydání

    Lancaster

  • Místo konání akce

    Changsha, China

  • Datum konání akce

    12. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402376200012