Requirements for a primary school teacher when entering practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005283" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005283 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc" target="_blank" >http://dpi-proceedings.com/index.php/dtssehs/issue/view/57/showToc</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12783/dtssehs/eshd2016/5166" target="_blank" >10.12783/dtssehs/eshd2016/5166</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Requirements for a primary school teacher when entering practice
Popis výsledku v původním jazyce
School is a specific institution which is accountable to society, the state and educational service customers, education clientele. The main weight of responsibility for good functioning and school results lay on the teachers, in addition to the leadership. The aim of the paper is to highlight the requirements of leading teaching staff – Heads and Deputy Heads - which are placed on teachers entering the educational process. Based on the qualitative survey conducted by using semi-structured interview we show some aspects that play an important role in recruiting new teachers for primary education in schools. It turns out that the requirements are aimed not only at professional qualities, but also at personality and character requirements
Název v anglickém jazyce
Requirements for a primary school teacher when entering practice
Popis výsledku anglicky
School is a specific institution which is accountable to society, the state and educational service customers, education clientele. The main weight of responsibility for good functioning and school results lay on the teachers, in addition to the leadership. The aim of the paper is to highlight the requirements of leading teaching staff – Heads and Deputy Heads - which are placed on teachers entering the educational process. Based on the qualitative survey conducted by using semi-structured interview we show some aspects that play an important role in recruiting new teachers for primary education in schools. It turns out that the requirements are aimed not only at professional qualities, but also at personality and character requirements
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education science and human development (ESHD 2016)
ISBN
978-1-60595-405-9
ISSN
2475-0042
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
74-79
Název nakladatele
DEStech
Místo vydání
Lancaster
Místo konání akce
Changsha, China
Datum konání akce
12. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000402376200012