Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151828" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the communicative language competences teachers of English should help their pupils develop is sociolinguistic competence. As linguistic markers of social relations differ in English and Czech considerably, it is vital that future teachers of English are aware of this dimension of language use. Taking this into consideration, the chapter tries to ascertain future teachers' awareness of the differences in the use of address forms in English and Czech. Based on the results of a quiz given to the students at the Department of English, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, deficiencies in their knowledge are identified and areas for remedial work suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions

  • Popis výsledku anglicky

    One of the communicative language competences teachers of English should help their pupils develop is sociolinguistic competence. As linguistic markers of social relations differ in English and Czech considerably, it is vital that future teachers of English are aware of this dimension of language use. Taking this into consideration, the chapter tries to ascertain future teachers' awareness of the differences in the use of address forms in English and Czech. Based on the results of a quiz given to the students at the Department of English, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, deficiencies in their knowledge are identified and areas for remedial work suggested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT: Harmony and Diversity

  • ISBN

    978-1-4438-5506-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    113-122

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly