How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151828" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions
Popis výsledku v původním jazyce
One of the communicative language competences teachers of English should help their pupils develop is sociolinguistic competence. As linguistic markers of social relations differ in English and Czech considerably, it is vital that future teachers of English are aware of this dimension of language use. Taking this into consideration, the chapter tries to ascertain future teachers' awareness of the differences in the use of address forms in English and Czech. Based on the results of a quiz given to the students at the Department of English, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, deficiencies in their knowledge are identified and areas for remedial work suggested.
Název v anglickém jazyce
How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions
Popis výsledku anglicky
One of the communicative language competences teachers of English should help their pupils develop is sociolinguistic competence. As linguistic markers of social relations differ in English and Czech considerably, it is vital that future teachers of English are aware of this dimension of language use. Taking this into consideration, the chapter tries to ascertain future teachers' awareness of the differences in the use of address forms in English and Czech. Based on the results of a quiz given to the students at the Department of English, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, deficiencies in their knowledge are identified and areas for remedial work suggested.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ELT: Harmony and Diversity
ISBN
978-1-4438-5506-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
113-122
Počet stran knihy
268
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—