Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152781" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf" target="_blank" >http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi moderní a inspirativní programy a metody intervence, které vznikly ve 2. polovině minulého století, můžeme zařadit intervenční program instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina. Tento program je pozoruhodný tím, že s emocemi, empatií či sociálními vztahy pracuje kognitivním způsobem, což se jeví pro děti s projevy rizikového a problémového chování jako velmi efektivní způsob práce. Pokud budeme vycházet z teze, že projevy problémového a nápadného chování jsou považovány za komunikační reakci na určitou situaci, tak komunikace je vztah kvalitativně odlišný od vlastností jedinců, kteří se jí účastní. Cílem příspěvku je specifikovat možnosti práce s tímto programem u dětí s projevy nápadného, rizikového či problémového chování školního věku a jeho vliv na potenciál žádoucích změn v projevech chování.
Název v anglickém jazyce
Using Programs of Cognitive Skills Development in Children with Behaviour Problems
Popis výsledku anglicky
Among the highly inspiring modern programs and intervention methods that originated in the second half of the last century undoubtedly belongs the Instrumental Enrichment, an intervention program designed by Reuven Feuerstein. In this program, emotions,empathy and social relationships are approached and dealt with cognitively, which is a rather unique and very effective approach to use with children displaying conspicuous, risky and problematic behaviours. If we accept the proposition that problematicand non-standard behaviour is understood as communication response to particular situations, then communication must be seen as a relationship qualitatively different from the character traits of the participating individuals. This paper aims to specifythe possibilities of using this program to help children of school age showing symptoms of conspicuous, risky or problematic behaviour as well as to discuss the program's potential to bring about desirable changes in these children's beha
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-561-0176-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
24-31
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Levoča, Slovakia
Datum konání akce
10. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—