Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152781" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf" target="_blank" >http://www.ijp.sk/_dokumenty/file/konferencie/.../Inkluzivna_klima_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití programů rozvoje kognitivních schopností u dětí s problémy v chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi moderní a inspirativní programy a metody intervence, které vznikly ve 2. polovině minulého století, můžeme zařadit intervenční program instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina. Tento program je pozoruhodný tím, že s emocemi, empatií či sociálními vztahy pracuje kognitivním způsobem, což se jeví pro děti s projevy rizikového a problémového chování jako velmi efektivní způsob práce. Pokud budeme vycházet z teze, že projevy problémového a nápadného chování jsou považovány za komunikační reakci na určitou situaci, tak komunikace je vztah kvalitativně odlišný od vlastností jedinců, kteří se jí účastní. Cílem příspěvku je specifikovat možnosti práce s tímto programem u dětí s projevy nápadného, rizikového či problémového chování školního věku a jeho vliv na potenciál žádoucích změn v projevech chování.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Programs of Cognitive Skills Development in Children with Behaviour Problems

  • Popis výsledku anglicky

    Among the highly inspiring modern programs and intervention methods that originated in the second half of the last century undoubtedly belongs the Instrumental Enrichment, an intervention program designed by Reuven Feuerstein. In this program, emotions,empathy and social relationships are approached and dealt with cognitively, which is a rather unique and very effective approach to use with children displaying conspicuous, risky and problematic behaviours. If we accept the proposition that problematicand non-standard behaviour is understood as communication response to particular situations, then communication must be seen as a relationship qualitatively different from the character traits of the participating individuals. This paper aims to specifythe possibilities of using this program to help children of school age showing symptoms of conspicuous, risky or problematic behaviour as well as to discuss the program's potential to bring about desirable changes in these children's beha

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-561-0176-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    24-31

  • Název nakladatele

    Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Levoča, Slovakia

  • Datum konání akce

    10. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku