Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Working with emotions and social relations in a cognitive context in children with behavioural problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152794" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Working with emotions and social relations in a cognitive context in children with behavioural problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, the term 'behavioural problem' or 'behavioural disorder' is usually understood as a negative deviation from the norm in a child's behaviour. The norm is defined as a behaviour judged to be normal, expected or assumed in the given individual. Expectations are influenced by the age of the child, the immediate situational context and also by the cultural influences in the child's social context. One of the programs which have been used with this target group in recent years is the Instrumental Enrichment intervention program designed by Reuven Feuerstein. In this program, emotions, empathy and social relationships are approached and dealt with cognitively, which is a rather unique and very effective approach to use with children displaying risky and problematic behaviours. If we accept the proposition that problematic and non-standard behaviour is understood as communication response to particular situations, then communication must be seen as a relationship qualita

  • Název v anglickém jazyce

    Working with emotions and social relations in a cognitive context in children with behavioural problems

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the term 'behavioural problem' or 'behavioural disorder' is usually understood as a negative deviation from the norm in a child's behaviour. The norm is defined as a behaviour judged to be normal, expected or assumed in the given individual. Expectations are influenced by the age of the child, the immediate situational context and also by the cultural influences in the child's social context. One of the programs which have been used with this target group in recent years is the Instrumental Enrichment intervention program designed by Reuven Feuerstein. In this program, emotions, empathy and social relationships are approached and dealt with cognitively, which is a rather unique and very effective approach to use with children displaying risky and problematic behaviours. If we accept the proposition that problematic and non-standard behaviour is understood as communication response to particular situations, then communication must be seen as a relationship qualita

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5144-5149

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku