Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School satisfaction and success of children with behaviour disorders.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152793" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School satisfaction and success of children with behaviour disorders.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, the concept, definition and understanding of the term 'behavioural disorder' is very broad covering a variety of behaviours from temporary social maladaptation to the behaviour of breaking social and legal norms. Some children experience behavioural problems, referred to as 'behavioural disorders', of serious nature demanding attention. After exhausting all possibilities of preventive education care, these children are subsequently placed under special institutional care facilities. Presumably, their placement in such institutions significantly affects the quality of their lives, especially in the family and school contexts. The paper is focused on school success or failure concerning these children, which is linked to the degreeof their satisfaction at school. Our goal shall be to specify how the children perceive themselves in the context of school work, by focusing on their self-esteem, attitude to learning, general academic skills such as reading, reading co

  • Název v anglickém jazyce

    School satisfaction and success of children with behaviour disorders.

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the concept, definition and understanding of the term 'behavioural disorder' is very broad covering a variety of behaviours from temporary social maladaptation to the behaviour of breaking social and legal norms. Some children experience behavioural problems, referred to as 'behavioural disorders', of serious nature demanding attention. After exhausting all possibilities of preventive education care, these children are subsequently placed under special institutional care facilities. Presumably, their placement in such institutions significantly affects the quality of their lives, especially in the family and school contexts. The paper is focused on school success or failure concerning these children, which is linked to the degreeof their satisfaction at school. Our goal shall be to specify how the children perceive themselves in the context of school work, by focusing on their self-esteem, attitude to learning, general academic skills such as reading, reading co

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5132-5136

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku