Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dítě s problémem v chování v institucionální výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153284" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dítě s problémem v chování v institucionální výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Termín problém v chování je značně široce pojatý a jsou do něj zahrnuty nejrůznější jevy, některé mohou představovat vývojovou normu, jindy se jedná o projevy sociální nepřizpůsobivosti přechodného charakteru, a nakonec také chování, které porušuje sociální normy. Předpokládá se, že u jistého počtu dětí, které jsou umístěny ve školských zařízeních pro výkon institucionální výchovy, jsou projevy problémového chování, které jsou označeny jako poruchy chování, značně výrazné a byly vyčerpány všechny možnosti preventivně výchovné péče. Příspěvek se především zaměřuje na důvody umístění dětí do zařízení pro výkon institucionální výchovy, vymezuje typy projevů problémového chování, které vedou k umístění dítěte, charakteristiku rodin, ze kterých tyto děti pochází a všímá si role školy, do které dítě s problémy v chování dochází. Cílem je specifikovat jednotlivé typy problémového chování u dětí v těchto zařízeních, což by mohlo vést k potenciálu žádoucích změn v projevech chování.

  • Název v anglickém jazyce

    Child with behavioural problems in institucional care

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of the term 'problematic behaviour' is very broad, covering a wide range of behaviours which in some cases represent the developmental norm, in other cases temporary social maladaptation and still in others behaviours breaking social norms. Some children display behavioural problems, referred to as 'behavioural disorders', of major character. After all possibilities of preventive education care have been exhausted, these children are subsequently placed in special institutional care facilities. This paper focuses primarily on the reasons for the children's placement into these facilities, defines the manifestations of problematic behaviours leading to such institutionalisation and characterizes the families of these children. It also explores the role of schools attended by these children with behavioural problems. Our aim is to specify the different types of problematic behaviour of children in these facilities, which could potentially lead to the desired changes in their

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu

  • ISBN

    978-80-244-4290-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    63-69

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku