Dítě s problémem v chování v institucionální výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153284" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dítě s problémem v chování v institucionální výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Termín problém v chování je značně široce pojatý a jsou do něj zahrnuty nejrůznější jevy, některé mohou představovat vývojovou normu, jindy se jedná o projevy sociální nepřizpůsobivosti přechodného charakteru, a nakonec také chování, které porušuje sociální normy. Předpokládá se, že u jistého počtu dětí, které jsou umístěny ve školských zařízeních pro výkon institucionální výchovy, jsou projevy problémového chování, které jsou označeny jako poruchy chování, značně výrazné a byly vyčerpány všechny možnosti preventivně výchovné péče. Příspěvek se především zaměřuje na důvody umístění dětí do zařízení pro výkon institucionální výchovy, vymezuje typy projevů problémového chování, které vedou k umístění dítěte, charakteristiku rodin, ze kterých tyto děti pochází a všímá si role školy, do které dítě s problémy v chování dochází. Cílem je specifikovat jednotlivé typy problémového chování u dětí v těchto zařízeních, což by mohlo vést k potenciálu žádoucích změn v projevech chování.
Název v anglickém jazyce
Child with behavioural problems in institucional care
Popis výsledku anglicky
The concept of the term 'problematic behaviour' is very broad, covering a wide range of behaviours which in some cases represent the developmental norm, in other cases temporary social maladaptation and still in others behaviours breaking social norms. Some children display behavioural problems, referred to as 'behavioural disorders', of major character. After all possibilities of preventive education care have been exhausted, these children are subsequently placed in special institutional care facilities. This paper focuses primarily on the reasons for the children's placement into these facilities, defines the manifestations of problematic behaviours leading to such institutionalisation and characterizes the families of these children. It also explores the role of schools attended by these children with behavioural problems. Our aim is to specify the different types of problematic behaviour of children in these facilities, which could potentially lead to the desired changes in their
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu
ISBN
978-80-244-4290-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
63-69
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—