Pojetí předmětu Estetická výchova na ZŠ Hradec Králové - Pouchov. Umění jako prevence, terapie i zábava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153387" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojetí předmětu Estetická výchova na ZŠ Hradec Králové - Pouchov. Umění jako prevence, terapie i zábava
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit fungování nově vytvořeného školního předmětu Estetická výchova, který byl v České republice uveden do praxe na druhém stupni pilotní základní školy Hradec Králové - Pouchov ve školním roce 2012/2013. Základní princip spočíváv propojení předmětů Hudební výchova, Výtvarná výchova, Dramatická výchova, Taneční a pohybová výchova a Filmová a audiovizuální výchova do jediného předmětu, který je vyučován formou pravidelných tříhodinových bloků. Příspěvek upozorní na nezastupitelnost uměleckého vzdělávání ve formálním školství a vyzdvihne jeho osobnostně-sociální a preventivní potenciál u sociálně ohrožených skupin dětí a mládeže.
Název v anglickém jazyce
The concept of artistic subjects at primary school Hradec Králové - Pouchov. Art as prevention, therapy and entertainment
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the functioning of the newly created school subject Aesthetic education, which was in the Czech Republic put into practice in the second stage pilot elementary school Hradec Králové - Pouchov in the school year 2012/2013. The basic principle consists in linking objects Music, Art, Drama, Dance and Movement Education and film and audiovisual education into a single subject that is taught in the form of regular three-hour blocks. Post highlights the irreplaceable art education in formal education and highlight its personality and social and preventive potential for socially vulnerable groups of children and youth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová sociálna edukácia člověka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách
ISBN
978-80-555-1155-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
107-113
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov, Slovakia
Datum konání akce
3. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—