Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33158462" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33158462 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper thematizes the issue of material teaching tools in the environment of museum and gallery exhibitions. Firstly, the definition of this didactic concept is dealt with and it is put into the context of art and museum education, with a particularfocus on teaching aids, designed to bring the works on display closer to the youngest visitors. The mentioned examples of teaching tools from the Olomouc Museum of Art and the implementations of students, which originated at the Department of Art Education at Palacky University in Olomouc, show the supporting features of these teaching tools, which mainly include interactivity, creativity, playfulness and humor, in close connection with their informational and doctrinal component. The text is one of theoutcomes of the project Czech Museum Teaching in the Context of European Current Trends, P407/12/P057, which was funded by the Czech Science Foundation (GACR).
Název v anglickém jazyce
Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions
Popis výsledku anglicky
This paper thematizes the issue of material teaching tools in the environment of museum and gallery exhibitions. Firstly, the definition of this didactic concept is dealt with and it is put into the context of art and museum education, with a particularfocus on teaching aids, designed to bring the works on display closer to the youngest visitors. The mentioned examples of teaching tools from the Olomouc Museum of Art and the implementations of students, which originated at the Department of Art Education at Palacky University in Olomouc, show the supporting features of these teaching tools, which mainly include interactivity, creativity, playfulness and humor, in close connection with their informational and doctrinal component. The text is one of theoutcomes of the project Czech Museum Teaching in the Context of European Current Trends, P407/12/P057, which was funded by the Czech Science Foundation (GACR).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tales of Art and Curiosity from Canterbury 2013
ISBN
978-0-904684-35-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
513-524
Název nakladatele
Christ Church University
Místo vydání
Canterbury
Místo konání akce
Canterbury, Great Britain
Datum konání akce
24. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—