Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33158462" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33158462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper thematizes the issue of material teaching tools in the environment of museum and gallery exhibitions. Firstly, the definition of this didactic concept is dealt with and it is put into the context of art and museum education, with a particularfocus on teaching aids, designed to bring the works on display closer to the youngest visitors. The mentioned examples of teaching tools from the Olomouc Museum of Art and the implementations of students, which originated at the Department of Art Education at Palacky University in Olomouc, show the supporting features of these teaching tools, which mainly include interactivity, creativity, playfulness and humor, in close connection with their informational and doctrinal component. The text is one of theoutcomes of the project Czech Museum Teaching in the Context of European Current Trends, P407/12/P057, which was funded by the Czech Science Foundation (GACR).

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Tools in the Environment of Art and Museum Expositions

  • Popis výsledku anglicky

    This paper thematizes the issue of material teaching tools in the environment of museum and gallery exhibitions. Firstly, the definition of this didactic concept is dealt with and it is put into the context of art and museum education, with a particularfocus on teaching aids, designed to bring the works on display closer to the youngest visitors. The mentioned examples of teaching tools from the Olomouc Museum of Art and the implementations of students, which originated at the Department of Art Education at Palacky University in Olomouc, show the supporting features of these teaching tools, which mainly include interactivity, creativity, playfulness and humor, in close connection with their informational and doctrinal component. The text is one of theoutcomes of the project Czech Museum Teaching in the Context of European Current Trends, P407/12/P057, which was funded by the Czech Science Foundation (GACR).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Tales of Art and Curiosity from Canterbury 2013

  • ISBN

    978-0-904684-35-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    513-524

  • Název nakladatele

    Christ Church University

  • Místo vydání

    Canterbury

  • Místo konání akce

    Canterbury, Great Britain

  • Datum konání akce

    24. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku