About Differences in the Acceptance of English Terms in ICT between Slovak and Czech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A73575754" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:73575754 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
O rozdieloch v preberaní termínov IKT medzi slovenčinou a češtinou
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdia sa zaoberá problematikou preberania termínov anglického pôvodu (anglicizmov) do českého a slovenského pojmoslovia (terminológie) IKT. Ukazuje, že mnohé termíny sa v oboch jazykoch preberajú rovnakým spôsobom a v základnom tvare sa od seba nelíšia. Existuje však aj mnoho prípadov, keď čeština preberá anglické termíny odlišne od slovenčiny. Štúdia charakterizuje hlavné spôsoby preberania anglických termínov do iných jazykov a ilustruje ich na konkrétnych príkladoch. Poukazuje aj na nenáležité mechanické preberanie odlišne akceptovaných českých termínov z oblasti IKT do slovenských komunikátov a naopak.
Název v anglickém jazyce
About Differences in the Acceptance of English Terms in ICT between Slovak and Czech
Popis výsledku anglicky
The study deals with acceptance of terms of English origin in the Czech and Slovak ICT terminology. Shows that many terms in both languages are accepted in the same way and their basic form is identical. But there are many cases where Czech accepts English terms differently from Slovak. The study characterizes the main ways of acceptance English terms into other languages, and illustrates it with concrete examples. Also points to undue mechanical transposition of differently accepted Czech terms into Slovak communication products and vice versa.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy ve vzdělávání 2014
ISBN
978-80-86768-89-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
409-414
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
19. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—