Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33152093" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33152093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the concept of discipline in a novice teacher. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part deals with discipline as a concept, how to maintain discipline, about discipline failure causes, and the factors causing insubordination. The article also describes authority as one of the most important points in maintaining discipline. It concerns itself with the climate in the classroom and ultimately, the prevention and resolution of indiscipline issues. Inthe empirical part of the article, it also deals with the data-collection method - namely, semi-structured interviews and questionnaires. In our research, hypotheses were set, which the article tries to answer using statistically processed data. A separate chapter of the actual article is devoted to the empirical investigation results.

  • Název v anglickém jazyce

    The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the concept of discipline in a novice teacher. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part deals with discipline as a concept, how to maintain discipline, about discipline failure causes, and the factors causing insubordination. The article also describes authority as one of the most important points in maintaining discipline. It concerns itself with the climate in the classroom and ultimately, the prevention and resolution of indiscipline issues. Inthe empirical part of the article, it also deals with the data-collection method - namely, semi-structured interviews and questionnaires. In our research, hypotheses were set, which the article tries to answer using statistically processed data. A separate chapter of the actual article is devoted to the empirical investigation results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Journal of Educational Science and Research

  • ISSN

    2249-6947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    39-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus