The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33152093" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33152093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the concept of discipline in a novice teacher. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part deals with discipline as a concept, how to maintain discipline, about discipline failure causes, and the factors causing insubordination. The article also describes authority as one of the most important points in maintaining discipline. It concerns itself with the climate in the classroom and ultimately, the prevention and resolution of indiscipline issues. Inthe empirical part of the article, it also deals with the data-collection method - namely, semi-structured interviews and questionnaires. In our research, hypotheses were set, which the article tries to answer using statistically processed data. A separate chapter of the actual article is devoted to the empirical investigation results.
Název v anglickém jazyce
The Concept of Discipline in Novice Teachers in Primary Schools
Popis výsledku anglicky
This article deals with the concept of discipline in a novice teacher. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part deals with discipline as a concept, how to maintain discipline, about discipline failure causes, and the factors causing insubordination. The article also describes authority as one of the most important points in maintaining discipline. It concerns itself with the climate in the classroom and ultimately, the prevention and resolution of indiscipline issues. Inthe empirical part of the article, it also deals with the data-collection method - namely, semi-structured interviews and questionnaires. In our research, hypotheses were set, which the article tries to answer using statistically processed data. A separate chapter of the actual article is devoted to the empirical investigation results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal of Educational Science and Research
ISSN
2249-6947
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
39-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—