Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Activating Devices and Their Use in e-Learning - Focussed on Handicapped Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153627" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.473" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.473</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.473" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.473</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Activating Devices and Their Use in e-Learning - Focussed on Handicapped Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the questions related to the activation of students using the electronic technologies for their studying emphasizing the handicapped students. It focuses on the problem of the transformation of the passive students into "the immediate participants in studying" in context of obstacles placed in front of those students which, due to their handicap, are limited in the process of studying. The article states e.g. that the activation plays an important role in the effectiveness of thestudying and it is desirable to look at it bipolar. It means that the reflection has to be found during the instruction as well as during studying - on the side of a pupil as well as on the teacher's side. Thanks to inclusive trends that manifest themselves in education in Europe, it is possible to meet the handicapped students in common education more often and therefore it is desirable to pay attention to this issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Activating Devices and Their Use in e-Learning - Focussed on Handicapped Students

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the questions related to the activation of students using the electronic technologies for their studying emphasizing the handicapped students. It focuses on the problem of the transformation of the passive students into "the immediate participants in studying" in context of obstacles placed in front of those students which, due to their handicap, are limited in the process of studying. The article states e.g. that the activation plays an important role in the effectiveness of thestudying and it is desirable to look at it bipolar. It means that the reflection has to be found during the instruction as well as during studying - on the side of a pupil as well as on the teacher's side. Thanks to inclusive trends that manifest themselves in education in Europe, it is possible to meet the handicapped students in common education more often and therefore it is desirable to pay attention to this issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    176

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2015

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "284-290"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus