Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Explanation of instruments and procedures used by the recipients of education in order to build their own learning network, based on the generic model cognitive process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153766" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/174" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/174</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.812" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.812</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Explanation of instruments and procedures used by the recipients of education in order to build their own learning network, based on the generic model cognitive process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The natural use of ICT, including modern social networks and open information sources by today's generation of pupils and students is a generally recognized fact, which stimulated the development of a new concept of learning theory based on the potentialof modern information and communication technologies. It was designated as connectivism. The key aspect of teaching thus conceived is the creation and the maintenance of interconnection on the network, expanding the knowledge base of the individual beyond his or her own capacity. That is why constructivist methods, involving the process of active social learning have been gradually applied recently in order to build a proper learning network and to internalize basic knowledge structures, including further deepening of the knowledge gained, by the educatee. Within this context, a wide scale of questions arise as to how and to what extend the pupil's and student's cognitive process is influenced by modern information and communication te

  • Název v anglickém jazyce

    Explanation of instruments and procedures used by the recipients of education in order to build their own learning network, based on the generic model cognitive process

  • Popis výsledku anglicky

    The natural use of ICT, including modern social networks and open information sources by today's generation of pupils and students is a generally recognized fact, which stimulated the development of a new concept of learning theory based on the potentialof modern information and communication technologies. It was designated as connectivism. The key aspect of teaching thus conceived is the creation and the maintenance of interconnection on the network, expanding the knowledge base of the individual beyond his or her own capacity. That is why constructivist methods, involving the process of active social learning have been gradually applied recently in order to build a proper learning network and to internalize basic knowledge structures, including further deepening of the knowledge gained, by the educatee. Within this context, a wide scale of questions arise as to how and to what extend the pupil's and student's cognitive process is influenced by modern information and communication te

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1614-1622

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Paris, France

  • Datum konání akce

    25. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku