Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vicarious Experience by Modeling and Comparing of Children Stories from Czech and Madura Island: Behavior and Moral Perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153968" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scirp.org/Journal/PaperInformation.aspx?PaperID=56309" target="_blank" >http://www.scirp.org/Journal/PaperInformation.aspx?PaperID=56309</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4236/ce.2015.67069" target="_blank" >10.4236/ce.2015.67069</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vicarious Experience by Modeling and Comparing of Children Stories from Czech and Madura Island: Behavior and Moral Perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children learn from their environment according to what they see around them. One of the suggested reading materials for the children is children stories. This research is aimed to observe and investigate the role of stories for the children in shaping the children behavior and internalizing the moral values. This is a salient thing to introduce the children stories including the traditional stories for the children due to its content of moral messages and education in such stories. The observational learning or social learning theory from Bandura is used to undermine the multi aspects of moral education that are found in the children stories. It is because Bandura theory figures out the process of modeling and imitation from one to another using the observational process. While the traditional children stories will be taken from some stories from the two different countries, between Madura traditional stories from Indonesia and Czech traditional stories. The choice of two different co

  • Název v anglickém jazyce

    Vicarious Experience by Modeling and Comparing of Children Stories from Czech and Madura Island: Behavior and Moral Perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    Children learn from their environment according to what they see around them. One of the suggested reading materials for the children is children stories. This research is aimed to observe and investigate the role of stories for the children in shaping the children behavior and internalizing the moral values. This is a salient thing to introduce the children stories including the traditional stories for the children due to its content of moral messages and education in such stories. The observational learning or social learning theory from Bandura is used to undermine the multi aspects of moral education that are found in the children stories. It is because Bandura theory figures out the process of modeling and imitation from one to another using the observational process. While the traditional children stories will be taken from some stories from the two different countries, between Madura traditional stories from Indonesia and Czech traditional stories. The choice of two different co

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creative Education

  • ISSN

    2151-4755

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    683-691

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus