Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Children Literature: Using MOOCs for Exploring Social and Cultural Understanding in the Cross - Nation Children Stories of Madura and Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597885" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597885 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Children Literature: Using MOOCs for Exploring Social and Cultural Understanding in the Cross - Nation Children Stories of Madura and Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitalizing the learning process today as a result of post - industrial revolution is the salient way of the literacy campaign in the higher education.The growth of digital world has brought the changing in the learners‘ way of learning, including the literature and it is particularly the children literature. The fan fiction, e – fiction, and other web – stories based hail a lot of the social media users as an alternative of the reading materials in the internet. The aim of this paper is to examine and probe the digital children literature through the media of MOOCs or Massive Open Online Course in cross – cultural understanding context using children stories as its resource packs. The MOOCs could enable the learners from across the nation learn the essence in chldren stories such as its social and cultural background and understanding. The Ethnography research method carries out to observe the comparative children stories from Madura Island and Czech (Slavic tradition) due to its culture and locality. Six children stories from Czech and Madura are chosen then they are adapted in the digital stories with MOOCs as the media of digital children literature learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Children Literature: Using MOOCs for Exploring Social and Cultural Understanding in the Cross - Nation Children Stories of Madura and Czech

  • Popis výsledku anglicky

    Digitalizing the learning process today as a result of post - industrial revolution is the salient way of the literacy campaign in the higher education.The growth of digital world has brought the changing in the learners‘ way of learning, including the literature and it is particularly the children literature. The fan fiction, e – fiction, and other web – stories based hail a lot of the social media users as an alternative of the reading materials in the internet. The aim of this paper is to examine and probe the digital children literature through the media of MOOCs or Massive Open Online Course in cross – cultural understanding context using children stories as its resource packs. The MOOCs could enable the learners from across the nation learn the essence in chldren stories such as its social and cultural background and understanding. The Ethnography research method carries out to observe the comparative children stories from Madura Island and Czech (Slavic tradition) due to its culture and locality. Six children stories from Czech and Madura are chosen then they are adapted in the digital stories with MOOCs as the media of digital children literature learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELTLT Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2580-1937

  • e-ISSN

    2580-7528

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    99-105

  • Název nakladatele

    State University of Semarang

  • Místo vydání

    Semarang

  • Místo konání akce

    Semarang

  • Datum konání akce

    14. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku