Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Constructivism and Guerilla Literacy Method in Teaching Comparative Children Literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73583963" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73583963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=3&SID=E6DVvZyU72tZxS5VgHp&page=1&doc=4" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=3&SID=E6DVvZyU72tZxS5VgHp&page=1&doc=4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Constructivism and Guerilla Literacy Method in Teaching Comparative Children Literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children literature is the meaningful and profound subject for introducing the widespread of culture and diversities. From the Primary school till university, children literature is an effective way of teaching literacy, identity, and morality as well. The similarities of the children literature across nation together with their own uniqueness are the essential aspects in learning children literature. The constructivism as one philosophical method in teaching engages will engage the prior experiences or schemata of the learners for understanding the content of the children literature packs. This research is aimed to draw the learners comprehending through the reconstructing of the learner&apos;s schemata, socio - cultural and historical notion of children literature. Since the children literature media are English, the teaching of English as Second Language (ESL) and English as Foreign Language (EFL) should be emphasized. Thereby the Guerilla method, the new ways of English as second language teaching from European Union project, can use as the solution in teaching comparative children literature. The combination of Constructivism as the basic thought and the Guerilla method as the teaching strategy in the class will be an ideal concept and perspective in the teaching comparative children literature.

  • Název v anglickém jazyce

    Constructivism and Guerilla Literacy Method in Teaching Comparative Children Literature

  • Popis výsledku anglicky

    Children literature is the meaningful and profound subject for introducing the widespread of culture and diversities. From the Primary school till university, children literature is an effective way of teaching literacy, identity, and morality as well. The similarities of the children literature across nation together with their own uniqueness are the essential aspects in learning children literature. The constructivism as one philosophical method in teaching engages will engage the prior experiences or schemata of the learners for understanding the content of the children literature packs. This research is aimed to draw the learners comprehending through the reconstructing of the learner&apos;s schemata, socio - cultural and historical notion of children literature. Since the children literature media are English, the teaching of English as Second Language (ESL) and English as Foreign Language (EFL) should be emphasized. Thereby the Guerilla method, the new ways of English as second language teaching from European Union project, can use as the solution in teaching comparative children literature. The combination of Constructivism as the basic thought and the Guerilla method as the teaching strategy in the class will be an ideal concept and perspective in the teaching comparative children literature.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL2016 Proceedings

  • ISBN

    978-605-66495-1-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    726-733

  • Název nakladatele

    ICLEL COnferences

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Liepaja, Latvia

  • Datum konání akce

    21. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392658100087