Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Children Literature: Literature, Historical, Educational Context in the Folk Tales / Fairy Tales across Nation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579977" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2016.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Children Literature: Literature, Historical, Educational Context in the Folk Tales / Fairy Tales across Nation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The notion of teaching children literature involves some of interconnected aspects. It cannot discuss separately, like the scaffolding some of the aspects intertwining and supporting each others. The aspects such literature, history, and education are essential in the teaching of children literature because discussing children literature is consequently discussing the symbol, figurative language, theme, setting, plot, tradition, literary history, biography history together with its pedagogical values. This paper examines the children literature interaction with historical and educational values as well as its literary devices. The observation probes the role of tradition and culture in the history of children literature across nation. It also depicts the process of the readers using their cultural and tradition experiences to engage with the children literature. The terms of engagement is derived from Nikolajeva cognitive criticism, it is the ways of readers how to understand the children literature from inside and outside communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Children Literature: Literature, Historical, Educational Context in the Folk Tales / Fairy Tales across Nation

  • Popis výsledku anglicky

    The notion of teaching children literature involves some of interconnected aspects. It cannot discuss separately, like the scaffolding some of the aspects intertwining and supporting each others. The aspects such literature, history, and education are essential in the teaching of children literature because discussing children literature is consequently discussing the symbol, figurative language, theme, setting, plot, tradition, literary history, biography history together with its pedagogical values. This paper examines the children literature interaction with historical and educational values as well as its literary devices. The observation probes the role of tradition and culture in the history of children literature across nation. It also depicts the process of the readers using their cultural and tradition experiences to engage with the children literature. The terms of engagement is derived from Nikolajeva cognitive criticism, it is the ways of readers how to understand the children literature from inside and outside communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Evropské pedagogické fórum 2016. Reflexe pedagogiky a psychologie

  • ISBN

    978-80-87952-16-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    382-387

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    28. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku