Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka dějin umění versus vzdělávací potenciál muzeí a galerií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka dějin umění versus vzdělávací potenciál muzeí a galerií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se v článku zabývá klíčovou otázkou, zda závěry současné teorie a historie umění jsou odráženy a reflektovány v edukačním prostředí. Poukazuje také na obdobné přístupy v prostředí historie a historie umění a na potřebu integrovat je do edukačníhoprostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Art Histrory versus the Educational Potential of Museums and Galleries

  • Popis výsledku anglicky

    Author is mentioning a question whether the results of contemporary historiographical research and research in the theory of art history are or are not reflected in the field of education of art history at schools. To take a stand on present interpretation of art history I have focused on the theory of history at first. Historians are talking about the end of great storytelling, art historians about the end of art history. I have mentioned the development from continuous storytelling to social history,history from bellow, microhistory etc. I suppose it is important to integrate the education of art history into elementary schools and not only into selective schools as are gymnasiums and similar purposively and systematically. In the report I am givingsome notes supporting it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Historica Nitriensia

  • ISSN

    1338-7219

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    105-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus