Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children with Hearing Impairments and Family Issues in Special Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155305" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children with Hearing Impairments and Family Issues in Special Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book is thematically focused on resilience in the families of children with a hearing impairment. It shows the need for early intervention for these children. The aim of the original research was to compare the functional factors in terms of China and the Czech Republic. The authors present a description of strengths and weaknesses and look for the sources of the influences on the development of the personality of a child with a hearing impairment. Suitable areas for intervention by special education or psychology are also described. The research has also shown that cross-cultural differences are an important factor that can affect the forms of early intervention, and that they should be respected.

  • Název v anglickém jazyce

    Children with Hearing Impairments and Family Issues in Special Education

  • Popis výsledku anglicky

    The book is thematically focused on resilience in the families of children with a hearing impairment. It shows the need for early intervention for these children. The aim of the original research was to compare the functional factors in terms of China and the Czech Republic. The authors present a description of strengths and weaknesses and look for the sources of the influences on the development of the personality of a child with a hearing impairment. Suitable areas for intervention by special education or psychology are also described. The research has also shown that cross-cultural differences are an important factor that can affect the forms of early intervention, and that they should be respected.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4433-8

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy