Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of school principals in implementing inclusive education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155307" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of school principals in implementing inclusive education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of inclusion and inclusive practice in the Czech Republic is largely unknown outside the country. Like many other European countries, however, the Czech Republic purports to be moving towards a more inclusive educational system. This research specifically looks at the role of the school leader in developing inclusive attitudes and practices towards students with SEN in this central European country. Two questionnaires were used to determine the attitudes of school principals towards students with SEN and b) the inclusive practices adopted by school principals to support the development of inclusive education. Findings indicate that school principals attitudes towards the inclusion of students with SEN is more positive than previously thought, and that inclusive practices are staff centred and mostly school based. One of the key approaches to developing inclusive practices reported in international literature is the development of partnerships with University departments

  • Název v anglickém jazyce

    The role of school principals in implementing inclusive education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The development of inclusion and inclusive practice in the Czech Republic is largely unknown outside the country. Like many other European countries, however, the Czech Republic purports to be moving towards a more inclusive educational system. This research specifically looks at the role of the school leader in developing inclusive attitudes and practices towards students with SEN in this central European country. Two questionnaires were used to determine the attitudes of school principals towards students with SEN and b) the inclusive practices adopted by school principals to support the development of inclusive education. Findings indicate that school principals attitudes towards the inclusion of students with SEN is more positive than previously thought, and that inclusive practices are staff centred and mostly school based. One of the key approaches to developing inclusive practices reported in international literature is the development of partnerships with University departments

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4798-8

  • Počet stran knihy

    81

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy