Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' attitudes towards inclusive education of students with special educational needs: a perspective from Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33116156" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33116156 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/12:33139880

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' attitudes towards inclusive education of students with special educational needs: a perspective from Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inclusive education is one of the most important actual trends in theory and practice of education. Though Czech Republic has made some progresses in inclusive education since Velvet Revolution in 1989, inclusive education in Czech Republic is still facing lots of developmental challenges. The purpose of the study was to identify primary mainstream teachers' attitude towards inclusion of students with special educational needs (SEN). The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classes and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. Analysis of data collected indicated these teachers had "pragmatic" and "rational"attitude towards current inclusion of students with SEN. Also, they felt they were not capable of implementing inclusive education in their regular classes though they had experienced certain pre-service and in-service essional training

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' attitudes towards inclusive education of students with special educational needs: a perspective from Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusive education is one of the most important actual trends in theory and practice of education. Though Czech Republic has made some progresses in inclusive education since Velvet Revolution in 1989, inclusive education in Czech Republic is still facing lots of developmental challenges. The purpose of the study was to identify primary mainstream teachers' attitude towards inclusion of students with special educational needs (SEN). The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classes and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. Analysis of data collected indicated these teachers had "pragmatic" and "rational"attitude towards current inclusion of students with SEN. Also, they felt they were not capable of implementing inclusive education in their regular classes though they had experienced certain pre-service and in-service essional training

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami VII. Dramaterapeuhttps://obd.upol.cz/fcgi/verso.fpl?__formid=4a50195afcad87bd&_vr_sclt=1564#tická konference Olomouc 2. ? 3. 3. 2011.

  • ISBN

    978-80-244-2966-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    685-697

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    2. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku