Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary mainstream teachers' attitudes toward inclusive education when working under the conditions of inclusion: an investigation in Olomouc Region of Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146374 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15260/13:33146374

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.paidagogos.net/" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary mainstream teachers' attitudes toward inclusive education when working under the conditions of inclusion: an investigation in Olomouc Region of Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to identify primary mainstream teachers' attitudes toward inclusive education when working under conditions of inclusion in Olomouc region of Czech Republic. The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classes and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. The study mainly relied on quantitative methods. Questionnaire was designed toobtain needed data and was distributed to primary mainstream teachers involved in inclusive programs and working in 16 public basic schools (Grade 1 to 5) in Olomouc region. Analysis of data collected indicated these respondents' attitudes toward current inclusive education seemed to be complicated: on one side, they did not completely admit the advantages of inclusive education; on the other side, they did not deny the benefits of segregated special settings; at the same time, they sti

  • Název v anglickém jazyce

    Primary mainstream teachers' attitudes toward inclusive education when working under the conditions of inclusion: an investigation in Olomouc Region of Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to identify primary mainstream teachers' attitudes toward inclusive education when working under conditions of inclusion in Olomouc region of Czech Republic. The study was also designed to examine whether these teachers perceived themselves capable of implementing inclusive education in their regular classes and what support they most needed to help them carry out inclusive education in practice. The study mainly relied on quantitative methods. Questionnaire was designed toobtain needed data and was distributed to primary mainstream teachers involved in inclusive programs and working in 16 public basic schools (Grade 1 to 5) in Olomouc region. Analysis of data collected indicated these respondents' attitudes toward current inclusive education seemed to be complicated: on one side, they did not completely admit the advantages of inclusive education; on the other side, they did not deny the benefits of segregated special settings; at the same time, they sti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidagogos

  • ISSN

    1213-3809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    479-493

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus