Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F18%3A73589811" target="_blank" >RIV/61989592:15260/18:73589811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333169697" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333169697</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.

  • Název v anglickém jazyce

    PRIMARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDES TO INTEGRATIONS OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    Children with special educational needs are currently increasingly included in mainstream primary schools. Inclusive practice raises the question of whether teachers of these schools are ready to educate these pupils with special educational needs. The aim of the research was to characterize attitudes and concerns of teachers towards integrated or inclusive education. This research builds on previous research in 2011. The target group was the teachers of the Olomouc Region. They was used the questionnaire SACIE. Data were processed using SPSS 21 and 23 programs. Pearson correlation coefficient was used to verify the hypothesis. The results of the research brought a picture of the teachers&apos; concerns towards the potential integration of pupils with SEN and further described the places for effective intervention.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SBORNÍK Z KONFERENCE MLÁDEŽ A HODNOTY 2018 Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti

  • ISBN

    978-80-244-5408-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    53-67

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku