Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F18%3A73589811" target="_blank" >RIV/61989592:15260/18:73589811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333169697" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333169697</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje učitelů základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v současnosti stále častěji nastupují do škol v hlavním vzdělávacím proudu. Inkluzivní praxe přináší otázku, zda jsou učitele těchto škol připraveni na vzdělávání a výchovu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo charakterizovat postoje a obavy učitelů směrem k integrovanému nebo inkluzivnímu vzdělávání. Cílovou skupinou výzkumu byli učitelé Olomouckého kraje. Popsaný výzkum navazuje na výzkum z roku 2011. Pro sběr dat byl použit dotazník SACIE. Výsledky byly zpracovány pomocí programu IBM SPSS 21 a 23. Byla použita popisná statistika a pro ověřování hypotéz byl použit Pearsonův korelační koeficient. Výsledky výzkumu ukázaly na obavy učitelů směrem k potenciální integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dále byla popsána místa pro efektivní intervenci.
Název v anglickém jazyce
PRIMARY SCHOOL TEACHERS ATTITUDES TO INTEGRATIONS OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
Popis výsledku anglicky
Children with special educational needs are currently increasingly included in mainstream primary schools. Inclusive practice raises the question of whether teachers of these schools are ready to educate these pupils with special educational needs. The aim of the research was to characterize attitudes and concerns of teachers towards integrated or inclusive education. This research builds on previous research in 2011. The target group was the teachers of the Olomouc Region. They was used the questionnaire SACIE. Data were processed using SPSS 21 and 23 programs. Pearson correlation coefficient was used to verify the hypothesis. The results of the research brought a picture of the teachers' concerns towards the potential integration of pupils with SEN and further described the places for effective intervention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SBORNÍK Z KONFERENCE MLÁDEŽ A HODNOTY 2018 Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti
ISBN
978-80-244-5408-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
53-67
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—