Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Discipline as a Category and Phenomenon in the Process of Creation of Professional Teacher Beliefs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155654" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.292" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.292</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.292" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.08.292</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Discipline as a Category and Phenomenon in the Process of Creation of Professional Teacher Beliefs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The project focuses on the issues shaping the concept of discipline as a class phenomenon, which is an important element in shaping career beliefs during undergraduate training of teachers. This concept of discipline is also the basis of perception, analyzing and solving educational situations which the students will later encounter as a future teacher. The underlying assumption of the project is the belief that student teachers access to educational situations with specific implicit and explicit knowledge, which bases their educational strategies. Those skills a student teacher shapes based on their personal specifics, their own ideas and concepts influenced by theoretical and practical training on teacher training faculties. The project will analyzeand evaluate the current state of undergraduate training in educational theory and theory of teaching, and contributing to the debate about the degree of impact of undergraduate training at creating ideas and concepts within the professio

  • Název v anglickém jazyce

    Discipline as a Category and Phenomenon in the Process of Creation of Professional Teacher Beliefs

  • Popis výsledku anglicky

    The project focuses on the issues shaping the concept of discipline as a class phenomenon, which is an important element in shaping career beliefs during undergraduate training of teachers. This concept of discipline is also the basis of perception, analyzing and solving educational situations which the students will later encounter as a future teacher. The underlying assumption of the project is the belief that student teachers access to educational situations with specific implicit and explicit knowledge, which bases their educational strategies. Those skills a student teacher shapes based on their personal specifics, their own ideas and concepts influenced by theoretical and practical training on teacher training faculties. The project will analyzeand evaluate the current state of undergraduate training in educational theory and theory of teaching, and contributing to the debate about the degree of impact of undergraduate training at creating ideas and concepts within the professio

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    203

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    264-269

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus