Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typical Use of ICT by Pupils in Basic Schools in the Czech Republic - Results of a Cluster Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156795" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typical Use of ICT by Pupils in Basic Schools in the Czech Republic - Results of a Cluster Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the results of a research study investigating whether Czech pupils in grade eight in basic schools can be divided into several typical groups according to their use of ICT. The pupils were presented with a questionnaire, in which theyresponded on a four point scale to 35 statements relating to their use of ICT. The research study was conducted in May 2015 and involved a total of 229 pupils from grade eight from six basic schools of various focus (sports, alternative, common) and various sizes in the Moravian region. The data were subsequently analysed using a cluster analysis. It was anticipated that Czech pupils could be divided into two typical groups, i.e. 'digital natives' and 'digital immigrants'. The analysis indicated that Czech pupils have a tendency to be arranged in two typical groups according to their use of ICT, which is consistent with the research assumption.

  • Název v anglickém jazyce

    Typical Use of ICT by Pupils in Basic Schools in the Czech Republic - Results of a Cluster Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the results of a research study investigating whether Czech pupils in grade eight in basic schools can be divided into several typical groups according to their use of ICT. The pupils were presented with a questionnaire, in which theyresponded on a four point scale to 35 statements relating to their use of ICT. The research study was conducted in May 2015 and involved a total of 229 pupils from grade eight from six basic schools of various focus (sports, alternative, common) and various sizes in the Moravian region. The data were subsequently analysed using a cluster analysis. It was anticipated that Czech pupils could be divided into two typical groups, i.e. 'digital natives' and 'digital immigrants'. The analysis indicated that Czech pupils have a tendency to be arranged in two typical groups according to their use of ICT, which is consistent with the research assumption.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    712-720

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus