Akceptace informačních a komunikačních technologií učiteli a její vývoj mezi roky 2004 a 2015
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156994" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.013" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.013" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akceptace informačních a komunikačních technologií učiteli a její vývoj mezi roky 2004 a 2015
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje výsledky srovnávacího výzkumu, který se zabýval tím, jak se změnil vztah učitelů základních škol k ICT mezi roky 2004 a 2015. Učitelé svůj vztah k ICT vyjadřovali mírou souhlasu s vybranými tvrzeními na šestistupňové škále. Odpovědi učitelů ve sledovaných letech byly dále statisticky zpracovány včetně shlukové analýzy. Byl zjištěn předpokládaný pozitivní posun k intenzivnějšímu využívání ICT, větší virtuální komunikaci a využívání internetu. Ukázalo se také, že podle souhlasu s jednotlivými tvrzeními je možné učitele rozdělit do dvou odlišných skupin - shluků.
Název v anglickém jazyce
The Acceptance of Ict by Teachers and its Development between 2004 and 2015
Popis výsledku anglicky
The paper describes the results of a comparative research study of elementary school teachers' attitudes to ICT between 2004 and 2015. Teachers indicated their attitude to ICT by selecting from a six-degree scale ranging from agreement to disagreement. Teachers' replies in the monitored years were statistically processed including a cluster analysis. The results indicate an anticipated positive shift towards more intensive ICT use, improved virtual communication and use of the internet. According to their consent indicated for various statements, teachers can be divided into two different groups - clusters.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
5-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—