Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary school teacher typology according to the level of ICT implementation in teaching mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150339" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150339 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary school teacher typology according to the level of ICT implementation in teaching mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with preliminary results of Attitudes towards Computer Assistant Teaching (abbr. as "ATCAT") research into the issue of educational implementation of ICT tools in the primary school context. We concentrate on the personality of theprimary school teacher with a focus on teaching primary mathematics in this paper. The model of primary teacher development with respect to the level of ICT implementation (the ACOT research) is given as a theoretical base of the presented classification of teachers according to their attitudes to utilising computers when teaching primary mathematics. This diffusion model was suggested in the framework of the American Apple Classrooms of Tomorrow research (abbr. as "ACOT"). We used method of semantic differential and cluster analysis in our research in order to construct and analyze a two dimensional map of semantic space of teacher's attitudes and to identify the basic types of teachers according to their attitudes to using computers

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school teacher typology according to the level of ICT implementation in teaching mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with preliminary results of Attitudes towards Computer Assistant Teaching (abbr. as "ATCAT") research into the issue of educational implementation of ICT tools in the primary school context. We concentrate on the personality of theprimary school teacher with a focus on teaching primary mathematics in this paper. The model of primary teacher development with respect to the level of ICT implementation (the ACOT research) is given as a theoretical base of the presented classification of teachers according to their attitudes to utilising computers when teaching primary mathematics. This diffusion model was suggested in the framework of the American Apple Classrooms of Tomorrow research (abbr. as "ACOT"). We used method of semantic differential and cluster analysis in our research in order to construct and analyze a two dimensional map of semantic space of teacher's attitudes and to identify the basic types of teachers according to their attitudes to using computers

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN14 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1238-1245

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku