Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Language Difficulties of a Girl with Developmental Dysphasia as a Disadvantage in Her Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157069" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Language Difficulties of a Girl with Developmental Dysphasia as a Disadvantage in Her Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is about speech and language therapy topic - language difficulties of a person with developmental dysphasia. The symptoms of developmental dysphasia could significantly complicate school education of pupils with developmental dysphasia. Developmental dysphasia isn't caused by intelectual deficits. Difficulties occur in language areas (phonological and phonemic awareness, language acquisition, morphology, syntax, processing and comprehension of scripted text, telling how an object is used etc.) as well as in non-language areas (motor skills, graphomotor skills, emotionality etc.) and cognitive functions (attention, memory, hearing perception, cogitation). We provided a longitudinal case study of a girl with developmental dysphasia, on September 2012 she was 9-years 3-months old. We observed language development of the girl for three years. In the article we described actual results and results we obtained 17 months ago while making speech and language examination of the girl

  • Název v anglickém jazyce

    The Language Difficulties of a Girl with Developmental Dysphasia as a Disadvantage in Her Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article is about speech and language therapy topic - language difficulties of a person with developmental dysphasia. The symptoms of developmental dysphasia could significantly complicate school education of pupils with developmental dysphasia. Developmental dysphasia isn't caused by intelectual deficits. Difficulties occur in language areas (phonological and phonemic awareness, language acquisition, morphology, syntax, processing and comprehension of scripted text, telling how an object is used etc.) as well as in non-language areas (motor skills, graphomotor skills, emotionality etc.) and cognitive functions (attention, memory, hearing perception, cogitation). We provided a longitudinal case study of a girl with developmental dysphasia, on September 2012 she was 9-years 3-months old. We observed language development of the girl for three years. In the article we described actual results and results we obtained 17 months ago while making speech and language examination of the girl

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceeding of the Special Focus Symposium on 13th ICESKS Information, Communication and Economic Sciences in the Knowledge Society

  • ISBN

    978-953-7210-84-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    235-245

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Opatija, Croatia

  • Datum konání akce

    17. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku