Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140392" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is about a fundamental problem in the learning process of pupils with developmental dysphasia and reading comprehension, and the possibilities of developing this skill. Difficulties experienced by pupils with developmental dysphasia are projected when listening to the teacher, during speech processing and in adequate understanding of the teacher, in reading and understanding a text in a workbook and in reading and understanding notes in their notebooks. These difficulties, in greater or lesser extent, persist even into adulthood. We can support reading comprehension through activities, some of which are described in this article.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia

  • Popis výsledku anglicky

    The article is about a fundamental problem in the learning process of pupils with developmental dysphasia and reading comprehension, and the possibilities of developing this skill. Difficulties experienced by pupils with developmental dysphasia are projected when listening to the teacher, during speech processing and in adequate understanding of the teacher, in reading and understanding a text in a workbook and in reading and understanding notes in their notebooks. These difficulties, in greater or lesser extent, persist even into adulthood. We can support reading comprehension through activities, some of which are described in this article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nowe tendencje w pedagogice specjalnej - wykladnia teoretyczna i empiryczna

  • ISBN

    978-83-63268-14-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    169-172

  • Název nakladatele

    Universytet Slaski

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Ustroň

  • Datum konání akce

    16. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku