Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140392" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia
Popis výsledku v původním jazyce
The article is about a fundamental problem in the learning process of pupils with developmental dysphasia and reading comprehension, and the possibilities of developing this skill. Difficulties experienced by pupils with developmental dysphasia are projected when listening to the teacher, during speech processing and in adequate understanding of the teacher, in reading and understanding a text in a workbook and in reading and understanding notes in their notebooks. These difficulties, in greater or lesser extent, persist even into adulthood. We can support reading comprehension through activities, some of which are described in this article.
Název v anglickém jazyce
Reading Comprehension of Pupils with Developmental Dysphasia
Popis výsledku anglicky
The article is about a fundamental problem in the learning process of pupils with developmental dysphasia and reading comprehension, and the possibilities of developing this skill. Difficulties experienced by pupils with developmental dysphasia are projected when listening to the teacher, during speech processing and in adequate understanding of the teacher, in reading and understanding a text in a workbook and in reading and understanding notes in their notebooks. These difficulties, in greater or lesser extent, persist even into adulthood. We can support reading comprehension through activities, some of which are described in this article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nowe tendencje w pedagogice specjalnej - wykladnia teoretyczna i empiryczna
ISBN
978-83-63268-14-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
169-172
Název nakladatele
Universytet Slaski
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Ustroň
Datum konání akce
16. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—