Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.
Název v anglickém jazyce
A communication approach to the reception of the text by lower secondary schools students
Popis výsledku anglicky
Chapter informs about possibilities of usage of a communication approach when working with artistic texts, texts of information nature or media products. It intercepts reflection of communication within the up-to-date curriculum documents and defines notonly functions of the text while work in the classes of Czech language and literature, but also communication forms that are met during the education. The chapter also discusses role of the teacher and his/her competences in relation to the communication approach when working with text. So-called didactical content knowledge is considered to be fundamental - it is expressed for example as an ability to reveal didactical and communicational potential of the particular text. In the next part of the chapter the author deals with methodical basis for the communication approach towards text reception, namely in a relation to the different levels and forms of communication and with respect to the differences among the individual reading type
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Recepce textu u žáků základní školy
ISBN
978-80-244-4744-5
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
36-50
Počet stran knihy
122
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—