Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikační přístup k recepci textu žáky sekundární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola seznamuje s možnostmi uplatnění komunikačního přístupu při práci jak s uměleckými texty, tak s texty informačního charakteru či mediálními produkty. Zachycuje reflexi komunikace v aktuálních kurikulárních dokumentech a vymezuje jednak funkce textu v hodinách českého jazyka a literatury, jednak formy komunikace, k nimž při vyučování dochází. Pojednává také o roli učitele a jeho kompetencí ve vztahu ke komunikačnímu přístupu k práci s textem, přičemž jako stěžejní jsou vnímány tzv. didaktické znalosti obsahu, které se projevují například ve schopnosti odhalit didaktický, a tím pádem i komunikační potenciál textu. V další části kapitoly se autorka zabývá metodickou bází komunikačního přístupu k recepci textu, a to ve vztahu k různým rovinám či formám komunikace a s ohledem na diference u jednotlivých typů čtení.

  • Název v anglickém jazyce

    A communication approach to the reception of the text by lower secondary schools students

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter informs about possibilities of usage of a communication approach when working with artistic texts, texts of information nature or media products. It intercepts reflection of communication within the up-to-date curriculum documents and defines notonly functions of the text while work in the classes of Czech language and literature, but also communication forms that are met during the education. The chapter also discusses role of the teacher and his/her competences in relation to the communication approach when working with text. So-called didactical content knowledge is considered to be fundamental - it is expressed for example as an ability to reveal didactical and communicational potential of the particular text. In the next part of the chapter the author deals with methodical basis for the communication approach towards text reception, namely in a relation to the different levels and forms of communication and with respect to the differences among the individual reading type

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Recepce textu u žáků základní školy

  • ISBN

    978-80-244-4744-5

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    36-50

  • Počet stran knihy

    122

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly