Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157399" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2016/01/Polínek-?-Tvořivost-jako-prevence.pdf" target="_blank" >http://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2016/01/Polínek-?-Tvořivost-jako-prevence.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace s názvem Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování se zaměřuje na analýzu expresivně-formativního potenciálu základního uměleckého vzdělávání vzhledem k prevenci rizikového chování. Jedná se o nastínění nejrůznějších psychologických, pedagogických a psychoterapeutických teorií, které popisují fenomény (často samovolně se vyskytující) v procesu základního uměleckého vzdělávání využitelné v rámci primární prevence rizikového chování. Na tyto teoretické srovnávací studie navazuje též interpretace výzkumů, jež autor prováděl v předchozích letech a které dokreslují výše zmíněné fenomény. Konkrétně je teoretická část publikace zaměřena především na: - přístupy a účinné faktory v oblasti prevence rizikového chování, - základní vymezení metod, technik a přístupů vycházejících z expresivních terapií, - vybrané teorie z Maslowova pojednání o hierarchii základních psychických potřeb, - Kohlbegovu strukturu morálního vývoje, - strukturu kontaktního cyklu vycházející z teorie ges
Název v anglickém jazyce
Creativity (not only) in the prevention of risk behaviour
Popis výsledku anglicky
Th e publication entitled "Creativity (not only) in the prevention of risk behaviour" focuses on the analysis of the expressive-formative potential of elementary art education with respect to the prevention of risk behaviour. Th e work presents various psychological, pedagogical and psychotherapeutical theories that describe phenomena (oft en spontaneously occurring) in the process of elementary art education that can be used in the primary prevention of risk behaviour. Th ese theoretical comparative studies are also linked to the interpretation of research results that the author obtained in the previous years and that complete the description of the above phenomena. Specifi cally, the theoretical part of the publication focuses especially on: - attitudes and eff ective factors in the area of prevention of risk behaviour; - basic defi nition of methods, techniques and attitudes arising from expressive therapy; - selected theories from Maslow's work on hierarchy of basic psychological
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4842-8
Počet stran knihy
164
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—