Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73587296" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73587296 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf" target="_blank" >https://uss.upol.cz/wp-content/uploads/2014/10/Pol%C3%ADnek-Pol%C3%ADnkov%C3%A1-%E2%80%93-Rozvoj-%C5%BE%C3%A1ka-s-jinakost%C3%AD.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)
Popis výsledku v původním jazyce
Monografi e s názvem „Rozvoj žáka s jinakostí na ZUŠ (předcházení problémům)“ navazuje na předchozí publikaci (srov. Polínek, 2015) zaměřenou na fenomén tvořivosti jako účinného nástroje předcházení rizikovému chování v rámci procesu základního uměleckého vzdělávání. Ve stávající publikaci se úžeji zaměřujeme na dvě dle výzkumů nejaktuálnější skupiny žáků se specifi ckými vzdělávacími potřebami, u kterých se mohou ve zvýšenémíře vyskytovat projevy rizikového chování, a to na žáky poruchami autistického spektra a žáky se syndromem ADHD. Text uvádí základní fenomény z oblasti prevence rizikového chování, které mohou být užitečné v praxi pedagoga na základní umělecké škole; dále nastiňuje takové informace o ADHD a poruchách autistického spektra, které pomůžou pedagogům porozumět danému problému, na základě čehož mohou volit optimální pedagogický přístup, jehož součástí je i předcházení rizikovému chování. Významnou součástí publikace jsou výsledky výzkumů zaměřující se na potřeby rodičů žáků s jinakostí směrem k ZUŠ. Stěžejní částí monografi e je pak metodická část obsahující jak metodická doporučení k edukačně-formativní práci s žáky s poruchami autistického spektra a se syndromem ADHD, tak i konkrétní projekty, metody, postupy a techniky využitelné v rámci výuky na základní umělecké škole (nejen) k předcházení projevům rizikového chování, které byly autory publikace mnohokrát ozkoušeny jak v pedagogické, tak i v terapeutické praxi.
Název v anglickém jazyce
Development of a pupil with otherness in the ZUŠ [Elementary Art School] (problem prevention)
Popis výsledku anglicky
Th e monograph with the title “Development of a pupil with otherness in the ZUŠ [Elementary Art School] (problem prevention)” follows on from the previous publication (compare with Polínek, 2015), which focused on the phenomenon of creativity as an eff ective tool for the prevention of high-risk behaviour within the scope of the elementary art education process. In the existing publication we focus more closely on the two, according to research most topical, groups of pupils with specifi c educational needs, in whom high-risk behaviour can manifest itself to a greater extent, being pupils with disorders in the autistic spectrum and pupils with ADHD syndrome. The text presents the basic phenomena from the area of high-risk behaviour prevention which can be useful in a pedagogue’s practice in an elementary art school; it also outlines information about ADHD and disorders in the autistic spectrum which will help dagogues understand the given problem, on whose basis they can choose the optimal pedagogical approach, which also includes high-risk behaviour prevention. An important part of the publication are the results of research focusing on the needs of parents of pupils with otherness regarding ŽUS. Th e core part of the monographis the methodical section, containing both methodical recommendations for educational-informative work with pupils with disorders in the autistic spectrum and ADHD syndrome, and specifi c projects, methods, processes and techniques utilizable within the scope of teaching in an elementary art school (and not only) for the prevention of manifestations of high-risk behaviour, which were tested by the publication’s authors on many occasions, in both pedagogical and therapeutic practice.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5056-8
Počet stran knihy
138
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—