Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Potential of Dynamic Geometry for Inquiry Based Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157425" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Potential of Dynamic Geometry for Inquiry Based Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based education has recently been strongly developing direction with respect to the pedagogical theory of constructivism, sensualism, epistemology and theory of modelling in response to new trends in education, demonstrated in more intense application of activities oriented to a change of acquiring and mastering of new knowledge by pupils including active use of information and communication technologies in lessons and in individual preparation for lessons. Maths teaching does not fall behind aswell starting from the 1st grade elementary school through secondary and high school to preparation of future teachers of mathematics at the university. Very suitable area of mathematics for independent research and pupil discovery is geometry which invites you to enter inquiry-oriented problems. The situation is enhanced by the potential of dynamic geometry software that are especially suitable for independent inquiry and experimentation.

  • Název v anglickém jazyce

    The Potential of Dynamic Geometry for Inquiry Based Education

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based education has recently been strongly developing direction with respect to the pedagogical theory of constructivism, sensualism, epistemology and theory of modelling in response to new trends in education, demonstrated in more intense application of activities oriented to a change of acquiring and mastering of new knowledge by pupils including active use of information and communication technologies in lessons and in individual preparation for lessons. Maths teaching does not fall behind aswell starting from the 1st grade elementary school through secondary and high school to preparation of future teachers of mathematics at the university. Very suitable area of mathematics for independent research and pupil discovery is geometry which invites you to enter inquiry-oriented problems. The situation is enhanced by the potential of dynamic geometry software that are especially suitable for independent inquiry and experimentation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN15 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-8243-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4992-4998

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku