A cosine function
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157431" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157431 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A cosine function
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the fact that in the certain phase of high school students' mathematical development their teachers are forced to make the formalization of trigonometric functions, for the geometrical definition, which students usually meet, is intuitive - the existence of the bijection of the interval [0, 2?] on the set of all points of the unitary circle is assumed. There is a cosine function defined by means of d'Alembert's functional equation in this article.
Název v anglickém jazyce
A cosine function
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the fact that in the certain phase of high school students' mathematical development their teachers are forced to make the formalization of trigonometric functions, for the geometrical definition, which students usually meet, is intuitive - the existence of the bijection of the interval [0, 2?] on the set of all points of the unitary circle is assumed. There is a cosine function defined by means of d'Alembert's functional equation in this article.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mathematica V. Scientific Issues
ISBN
978-80-561-0296-1
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
77-82
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Kód UT WoS kapitoly
—