Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584518" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to find out how students of mathematics at the beginning of their Bachelor&apos;s degree program can use their knowledge and skills of learning about functions in solving problems with functional content, if the success of students in solving problems with functional content at all faculties of education in the Czech Republic is the same, to propose appropriate steps to increase the level of functional thinking of pupils and students, to determine the rate of success of the individual test tasks, to analyse the set of respondents, students of mathematics of the first year of university studies at the faculties of education at the beginning of the study. Quantitative research has been proposed to achieve these objectives. The research confirms the need to further develop problem-solving skills for students.

  • Název v anglickém jazyce

    Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to find out how students of mathematics at the beginning of their Bachelor&apos;s degree program can use their knowledge and skills of learning about functions in solving problems with functional content, if the success of students in solving problems with functional content at all faculties of education in the Czech Republic is the same, to propose appropriate steps to increase the level of functional thinking of pupils and students, to determine the rate of success of the individual test tasks, to analyse the set of respondents, students of mathematics of the first year of university studies at the faculties of education at the beginning of the study. Quantitative research has been proposed to achieve these objectives. The research confirms the need to further develop problem-solving skills for students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    255-261

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku