Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584518" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the research was to find out how students of mathematics at the beginning of their Bachelor's degree program can use their knowledge and skills of learning about functions in solving problems with functional content, if the success of students in solving problems with functional content at all faculties of education in the Czech Republic is the same, to propose appropriate steps to increase the level of functional thinking of pupils and students, to determine the rate of success of the individual test tasks, to analyse the set of respondents, students of mathematics of the first year of university studies at the faculties of education at the beginning of the study. Quantitative research has been proposed to achieve these objectives. The research confirms the need to further develop problem-solving skills for students.
Název v anglickém jazyce
Functional Thinking as a Part of Mathematical Literacy in Lifelong Learning
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to find out how students of mathematics at the beginning of their Bachelor's degree program can use their knowledge and skills of learning about functions in solving problems with functional content, if the success of students in solving problems with functional content at all faculties of education in the Czech Republic is the same, to propose appropriate steps to increase the level of functional thinking of pupils and students, to determine the rate of success of the individual test tasks, to analyse the set of respondents, students of mathematics of the first year of university studies at the faculties of education at the beginning of the study. Quantitative research has been proposed to achieve these objectives. The research confirms the need to further develop problem-solving skills for students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICLEL 2017 Proceedings Book
ISBN
978-605-66495-2-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
255-261
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
12. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—