Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Situations that Support Functional Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598824" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598824 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_f41890cc64204060b07dc34405e47250.pdf" target="_blank" >https://faf348ef-5904-4b29-9cf9-98b675786628.filesusr.com/ugd/d546b1_f41890cc64204060b07dc34405e47250.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Situations that Support Functional Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Functional thinking is a cognitive process specific to man. It enables analysis and synthesis of relations between objects and phenomena and facilitates the solution of theoretical and practical problems. Important for functional thinking are a sense of causality and dependence. In the field of education, mathematics and its applications are mainly devoted to the development of functional thinking, specifically in the topics of relationships and data processing. Recent research conducted in our Department of Mathematics focused on the use of knowledge and skills of first year mathematics student teachers in solving problems with functional content at all Czech Republic educational faculties using a non-standardized didactic test. In this article, we will discuss learning situations that support functional thinking using tasks selected from the above mentioned test. We consider the results of a qualitative piloting of mathematics teachers. It consisted of a non-standardized didactic test, non-standardized questionnaire and a space for a written evaluation of graph reading tasks and a discussion. It identifies a practice teachers reflection of the topic.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Situations that Support Functional Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    Functional thinking is a cognitive process specific to man. It enables analysis and synthesis of relations between objects and phenomena and facilitates the solution of theoretical and practical problems. Important for functional thinking are a sense of causality and dependence. In the field of education, mathematics and its applications are mainly devoted to the development of functional thinking, specifically in the topics of relationships and data processing. Recent research conducted in our Department of Mathematics focused on the use of knowledge and skills of first year mathematics student teachers in solving problems with functional content at all Czech Republic educational faculties using a non-standardized didactic test. In this article, we will discuss learning situations that support functional thinking using tasks selected from the above mentioned test. We consider the results of a qualitative piloting of mathematics teachers. It consisted of a non-standardized didactic test, non-standardized questionnaire and a space for a written evaluation of graph reading tasks and a discussion. It identifies a practice teachers reflection of the topic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 19 Conference Proceedings Book

  • ISBN

    978-605-66495-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    270-276

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Baku

  • Datum konání akce

    9. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku