Badatelsky orientovaná výuka s Cabri v přípravě budoucích učitelů matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157436" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~upvvm/2015/sbornik/Sbornik_UPVM_2015.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~upvvm/2015/sbornik/Sbornik_UPVM_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka s Cabri v přípravě budoucích učitelů matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek poukazuje na možnosti programu Cabri v přípravě budoucích učitelů matematiky realizované konstruktivistickým přístupem známým jako badatelsky orientované vzdělávání. Velmi vhodnou oblastí matematiky pro samostatné bádání a objevování samotnými studenty je geometrie, která přímo vybízí zadávat úlohy badatelsky orientované. Tento přístup je ještě více umocněn potenciálem dynamické geometrie, jako je např. Cabri Geometrie. V tomto článku si popíšeme na příkladu kruhové inverze zkušenosti s řízeným vlastním objevováním principů a vlastností tohoto zobrazení samotnými studenty.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based education with Cabri in the math teacher training
Popis výsledku anglicky
The article points out the possibilities of Cabri in the future mathematics teachers training with the constructivist approach known as an inquiry-based education. Very suitable area of mathematics for independent inquiry and students discovering is geometry which invites you to specify inquiry-based problems. This approach is more enhanced by the potential of dynamic geometry such as e.g. Cabri Geometry. In this paper we describe on the example of circular inversion experiences with guided own discovering the principles and features of this transformation by students themselves.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 7. konference Užití počítačů ve výuce matematiky
ISBN
978-80-7394-549-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
174-195
Název nakladatele
Jihočeská univerzita
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—