Výuka geometrie podporovaná programem Cabri
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002788" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka geometrie podporovaná programem Cabri
Popis výsledku v původním jazyce
Programy, které mají za cíl pomoci učitelům zvýšit efektivitu výuky geometrie, jsou vyvíjeny již řadu let. Hodnotíme-li software podle jejich míry využití ve školách, zau-jímají v Evropě a v USA přední místo programy Cabri geometrie a Scetchpad. Tento příspěvek se zabývá programem Cabri a jeho využitím ve výuce geometrie. Autoři se zaměřili na dynamické vlastnosti Cabri geometrie II plus, zejména na vyšetřování kři-vek, které jsou množinami bodů určitých vlastností v rovině. Cabri nabízí celou řadu možností i uživatelům, kteří se zaměřují na řešení obtížnějších úloh, prezentovaných pak ve statické podobě. My se však domníváme, že skutečná pomoc učitelům matema-tiky spočívá hlavně v plném využití dynamických možností softwaru, jak se snažíme ukázat v tomto příspěvku.
Název v anglickém jazyce
LEARNING OF GEOMETRY SUPPORTED BY THE PROGRAM CABRI
Popis výsledku anglicky
Programs for computers with the aim to help teachers of mathematics to make education of geometry more efficient have been developed for many years. If we criticize software according to quantity of their use in schools the Scetchpad and Cabri Geometry have the best position among software in Europe and the USA. This contribution deals with the software Cabri and its use in education of geometry. The authors focused on dynamic features of Cabri Geometry II Plus mainly various curves being a locus of special points in the plane. Cabri provides enough possibilities also for the users who concentrate to drawing the solutions of more difficult and more attractive problem, but which are presented in a finished static form. However we assume that the real help to teachers of mathematics is mainly in making full use of the dynamic feature of the software as we try to show in this contribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media4u magazine
ISSN
1214-9187
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
Mimořádné
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—