Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka geometrie podporovaná programem Cabri

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002788" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka geometrie podporovaná programem Cabri

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Programy, které mají za cíl pomoci učitelům zvýšit efektivitu výuky geometrie, jsou vyvíjeny již řadu let. Hodnotíme-li software podle jejich míry využití ve školách, zau-jímají v Evropě a v USA přední místo programy Cabri geometrie a Scetchpad. Tento příspěvek se zabývá programem Cabri a jeho využitím ve výuce geometrie. Autoři se zaměřili na dynamické vlastnosti Cabri geometrie II plus, zejména na vyšetřování kři-vek, které jsou množinami bodů určitých vlastností v rovině. Cabri nabízí celou řadu možností i uživatelům, kteří se zaměřují na řešení obtížnějších úloh, prezentovaných pak ve statické podobě. My se však domníváme, že skutečná pomoc učitelům matema-tiky spočívá hlavně v plném využití dynamických možností softwaru, jak se snažíme ukázat v tomto příspěvku.

  • Název v anglickém jazyce

    LEARNING OF GEOMETRY SUPPORTED BY THE PROGRAM CABRI

  • Popis výsledku anglicky

    Programs for computers with the aim to help teachers of mathematics to make education of geometry more efficient have been developed for many years. If we criticize software according to quantity of their use in schools the Scetchpad and Cabri Geometry have the best position among software in Europe and the USA. This contribution deals with the software Cabri and its use in education of geometry. The authors focused on dynamic features of Cabri Geometry II Plus mainly various curves being a locus of special points in the plane. Cabri provides enough possibilities also for the users who concentrate to drawing the solutions of more difficult and more attractive problem, but which are presented in a finished static form. However we assume that the real help to teachers of mathematics is mainly in making full use of the dynamic feature of the software as we try to show in this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media4u magazine

  • ISSN

    1214-9187

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Mimořádné

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus