Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Geometry Software Supplemented with a Computer Algebra System as a Proving Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898393" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11786-018-0369-x.pdf" target="_blank" >https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs11786-018-0369-x.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11786-018-0369-x" target="_blank" >10.1007/s11786-018-0369-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Geometry Software Supplemented with a Computer Algebra System as a Proving Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this contribution is aimed at lower and upper secondary school mathematics teaching as well as at university training of teachers of mathematics. Joint use of computer algebra (CAS) and dynamic geometry software (DGS) or even an incorporation of CAS into DGS brings new possibilities to the teaching of mathematics, such as experimentation, the modelling of real-world situations or the deriving and proving of conjectures. We will deal with all these issues and how they can be realized with the free dynamic mathematics software GeoGebra, mainly in terms of the use of its tools of automated theorem proving. Particular examples of possible ways of utilizing the methods and tools of automated theorem proving will be presented with the aim of illustrating that dynamic geometry enriched with algebraic features can contribute to the effective fulfilment of the requirements for educational proof, from a decision on the correctness of a geometric property to the modelling of real-world phenomena.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Geometry Software Supplemented with a Computer Algebra System as a Proving Tool

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this contribution is aimed at lower and upper secondary school mathematics teaching as well as at university training of teachers of mathematics. Joint use of computer algebra (CAS) and dynamic geometry software (DGS) or even an incorporation of CAS into DGS brings new possibilities to the teaching of mathematics, such as experimentation, the modelling of real-world situations or the deriving and proving of conjectures. We will deal with all these issues and how they can be realized with the free dynamic mathematics software GeoGebra, mainly in terms of the use of its tools of automated theorem proving. Particular examples of possible ways of utilizing the methods and tools of automated theorem proving will be presented with the aim of illustrating that dynamic geometry enriched with algebraic features can contribute to the effective fulfilment of the requirements for educational proof, from a decision on the correctness of a geometric property to the modelling of real-world phenomena.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics in Computer Science

  • ISSN

    1661-8270

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    04 July 2018

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049583270