How integration of DGS and CAS helps to solve problems in geometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884464" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How integration of DGS and CAS helps to solve problems in geometry
Popis výsledku v původním jazyce
The use of dynamic geometry systems (DGS) and computer algebra systems (CAS) changed teaching geometry at all school levels considerably. To solve a problem students first visualize it by DGS then by changing parameters the problem is interactively modified and geometry properties like invariant points, lines, circles etc. are recognized. Using these knowledge a conjecture is stated and classically proved or disproved. But sometimes we do not have a key idea to find a proof (or the locus). Then the useof CAS can help. By the theory of automated geometry theorem proving we are able to prove many such theorems. Thus the integration of DGS and CAS is useful and helps to solve problems. This approach is demonstrated in a few examples of geometry in a plane and space.
Název v anglickém jazyce
How integration of DGS and CAS helps to solve problems in geometry
Popis výsledku anglicky
The use of dynamic geometry systems (DGS) and computer algebra systems (CAS) changed teaching geometry at all school levels considerably. To solve a problem students first visualize it by DGS then by changing parameters the problem is interactively modified and geometry properties like invariant points, lines, circles etc. are recognized. Using these knowledge a conjecture is stated and classically proved or disproved. But sometimes we do not have a key idea to find a proof (or the locus). Then the useof CAS can help. By the theory of automated geometry theorem proving we are able to prove many such theorems. Thus the integration of DGS and CAS is useful and helps to solve problems. This approach is demonstrated in a few examples of geometry in a plane and space.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th ATCM 2012
ISBN
978-0-9821164-4-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
48 - 62
Název nakladatele
Suan Sunandha Rajabhat University Bangkok
Místo vydání
Bangkok, Thajsko
Místo konání akce
Bangkok, Thajsko
Datum konání akce
16. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—