Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On some problems for loci of points via GeoGebra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F12%3A50001108" target="_blank" >RIV/62690094:18470/12:50001108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/Porto/EDUTE/EDUTE-17.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/Porto/EDUTE/EDUTE-17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On some problems for loci of points via GeoGebra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many years have been developed programs for computers with the aim to help teacher of mathematics to make education of geometry more efficient. If we criticize software according to quantity of their use in schools the Scetchpad and Cabri Geometry have the best position among software in the Europe and the USA. This contribution deals with GeoGebra, and its use in education of geometry. The authors focused on dynamic features of GeoGebra mainly various curves being a locus of special points in the plane. GeoGebra provides enough possibilities also for the users who concentrate to drawing the solutions of more difficult and more attractive problem, but which are presented in a finished static form. However we assume that the real help to teachers of mathematics is mainly in making full use of the dynamic feature of the software as we try to show in this contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    On some problems for loci of points via GeoGebra

  • Popis výsledku anglicky

    Many years have been developed programs for computers with the aim to help teacher of mathematics to make education of geometry more efficient. If we criticize software according to quantity of their use in schools the Scetchpad and Cabri Geometry have the best position among software in the Europe and the USA. This contribution deals with GeoGebra, and its use in education of geometry. The authors focused on dynamic features of GeoGebra mainly various curves being a locus of special points in the plane. GeoGebra provides enough possibilities also for the users who concentrate to drawing the solutions of more difficult and more attractive problem, but which are presented in a finished static form. However we assume that the real help to teachers of mathematics is mainly in making full use of the dynamic feature of the software as we try to show in this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational technologies (EDUTE 2012) : proceedings of the 8th WSEAS international conference

  • ISBN

    978-1-61804-104-3

  • ISSN

    2227-4618

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    117-122

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    PORTO

  • Datum konání akce

    1. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku