Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciální pedagog-tyfloped jako součást života osob se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157511" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciální pedagog-tyfloped jako součást života osob se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je zaměřen na vybrané oblasti života osob se zrakovým postižením, ve kterých může být/či je speciální pedagog podporou, odborným průvodcem, pedagogem, terapeutem atp. V rámci jednotlivých na sebe navazujících a často se prolínajících působeních tyflopeda se tak postupně propracujeme od působení na půdě rané péče, přes SPC a školství, až k organizacím či zařízením určeném pro osoby v dospělém či seniorském věku. Autorka článku/resp. příspěvku na konferenci by tedy ráda zmínila možné úkoly speciálního pedagoga jako poradce rané péče, poté jako zrakového terapeuta, kdy budeme mluvit o speciálněpedagogické podpoře oftalmologa, instruktora prostorové orientace, učitele v mateřské i základní škole a poté speciálního pedagoga jako odbornou podporu dospělé osoby se zrakovým postižením. Článek by neměl opomenout potřeby jednotlivých skupin osob se zrakovým postižením, a to s ohledem na věk i služby potřebné v daném věkovém období. Článek vychází jak z poznatků teoretických - tedy těch, k

  • Název v anglickém jazyce

    Special education teacher as part of life of persons with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on selected issues faced by people with visual impairments, which may be a special education teacher support, professional guide, teacher, therapist, etc. Within each successive and often interwoven action, tyflopeda is gradual workfrom the action on the ground as early care, SPC and education to organizations or facilities designated for the adult or elderly. The author, through this paper for the conference, would like to mention the possible tasks of a special education teacheras an advisor in early care, then as a visual therapist where it concerns a special education support ophthalmologist, a spatial orientation instructor, a teacher in the kindergarten or an elementary school special education teacher, and then as a professional support to adults with visual disabilities. The article also touches the needs of different groups of people with visual disabilities and with regard to the age and the service needs at that age. It is based on both theoretical kno

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy

  • ISBN

    978-80-244-4907-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    189-194

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    17. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku