Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Children with behavioural problems and disorders in the context of the family and school environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33157921" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33157921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Children with behavioural problems and disorders in the context of the family and school environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A necessary precondition for meaningful and successful intervention in children with symptoms of behavioural problems in the context of ADHD or the so-called behavioural disorders, is, beyond any doubt, recognition and definition of the causes of such behavioural manifestations. The diagnostic process, practised in various facilities, is not always consistent and individual outputs are not standardized. The objective of the paper is to describe the causes of problematic behaviour in children assigned toan institutional education facility and to compare them with a group of children attending specialized school for pupils with behavioural problems. By means of qualitative research, we focused on the personalities of these children, their satisfaction with the school and the success rate, as well as the prognosis of further development. A particular element here is details of the child's home environment, and the related protective and risk factors playing a key role in the intervention

  • Název v anglickém jazyce

    Children with behavioural problems and disorders in the context of the family and school environment

  • Popis výsledku anglicky

    A necessary precondition for meaningful and successful intervention in children with symptoms of behavioural problems in the context of ADHD or the so-called behavioural disorders, is, beyond any doubt, recognition and definition of the causes of such behavioural manifestations. The diagnostic process, practised in various facilities, is not always consistent and individual outputs are not standardized. The objective of the paper is to describe the causes of problematic behaviour in children assigned toan institutional education facility and to compare them with a group of children attending specialized school for pupils with behavioural problems. By means of qualitative research, we focused on the personalities of these children, their satisfaction with the school and the success rate, as well as the prognosis of further development. A particular element here is details of the child's home environment, and the related protective and risk factors playing a key role in the intervention

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3764-3770

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku