Gender Differentiation in Czech Primary Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158200" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Differentiation in Czech Primary Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The article briefly explains the basic theoretical concept of the gender issue and explains the keywords of the subject. The aim is to highlight the fact that in the environment of Czech primary schools there are various approaches to male and female pupils according to their gender. This fact is illustrated by the results of the research study aimed at a key area of education and training, i.e. the quantity and quality of the interaction between a male/female teacher and a male/female pupil. The studyis a part of an extensive research project, implemented by means of the following grant: Internal grant of PDF UP: From subjective implicit theories of education to teaching knowledge. The process of constitution of a cognitive framework sciences education in the national and international context.
Název v anglickém jazyce
Gender Differentiation in Czech Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The article briefly explains the basic theoretical concept of the gender issue and explains the keywords of the subject. The aim is to highlight the fact that in the environment of Czech primary schools there are various approaches to male and female pupils according to their gender. This fact is illustrated by the results of the research study aimed at a key area of education and training, i.e. the quantity and quality of the interaction between a male/female teacher and a male/female pupil. The studyis a part of an extensive research project, implemented by means of the following grant: Internal grant of PDF UP: From subjective implicit theories of education to teaching knowledge. The process of constitution of a cognitive framework sciences education in the national and international context.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
14/2015
Číslo periodika v rámci svazku
Spec. issue
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
288-292
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—