Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender Differentiation in Czech Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158200" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender Differentiation in Czech Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article briefly explains the basic theoretical concept of the gender issue and explains the keywords of the subject. The aim is to highlight the fact that in the environment of Czech primary schools there are various approaches to male and female pupils according to their gender. This fact is illustrated by the results of the research study aimed at a key area of education and training, i.e. the quantity and quality of the interaction between a male/female teacher and a male/female pupil. The studyis a part of an extensive research project, implemented by means of the following grant: Internal grant of PDF UP: From subjective implicit theories of education to teaching knowledge. The process of constitution of a cognitive framework sciences education in the national and international context.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Differentiation in Czech Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article briefly explains the basic theoretical concept of the gender issue and explains the keywords of the subject. The aim is to highlight the fact that in the environment of Czech primary schools there are various approaches to male and female pupils according to their gender. This fact is illustrated by the results of the research study aimed at a key area of education and training, i.e. the quantity and quality of the interaction between a male/female teacher and a male/female pupil. The studyis a part of an extensive research project, implemented by means of the following grant: Internal grant of PDF UP: From subjective implicit theories of education to teaching knowledge. The process of constitution of a cognitive framework sciences education in the national and international context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Spec. issue

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    288-292

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus