Genderové rozdíly znalostí žáků ve vybraných oblastech techniky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026UE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026UE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0001_genderove_rozdily_znalosti_zaku_ve_vybranych_oblastech_techniky.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0001_genderove_rozdily_znalosti_zaku_ve_vybranych_oblastech_techniky.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.012" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Genderové rozdíly znalostí žáků ve vybraných oblastech techniky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy zabývající se genderovými rozdíly v úrovni znalostí žáků a žákyň druhého stupně základních škol v České republice v oblasti vybraných technicky orientovaných témat. Na základě dat získaných pomocí didaktických testů kognitivní úrovně s velikostí výzkumného vzorku téměř tisícovky žáků či žákyň můžeme konstatovat, že signifikantně vyšší úroveň znalostí byla u žáků druhého stupně základních škol identifikována v oblasti ručního nářadí. Signifikantně vyšší úroveň znalostí žákyň stejného věku byla identifikována v oblasti výroby textilu.
Název v anglickém jazyce
Gender Differences of Pupils' Knowledge in Selected Fields of Technology
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a research probe dealing with gender differences in the level of secondary school pupils’ knowledge in the Czech Republic in the field of selected technically oriented topics. Based on data obtained using didactic tests of the cognitive level with the size of a research sample of almost a thousand male or female pupils, we can state that a significantly higher level of knowledge was identified in secondary school male pupils in the field of hand tools. A significantly higher level of knowledge of female pupils of the same age was identified in the field of textile production.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
5-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—