Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderové rozdíly znalostí žáků ve vybraných oblastech techniky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026UE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026UE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0001_genderove_rozdily_znalosti_zaku_ve_vybranych_oblastech_techniky.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0001_genderove_rozdily_znalosti_zaku_ve_vybranych_oblastech_techniky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.012" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderové rozdíly znalostí žáků ve vybraných oblastech techniky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumné sondy zabývající se genderovými rozdíly v úrovni znalostí žáků a žákyň druhého stupně základních škol v České republice v oblasti vybraných technicky orientovaných témat. Na základě dat získaných pomocí didaktických testů kognitivní úrovně s velikostí výzkumného vzorku téměř tisícovky žáků či žákyň můžeme konstatovat, že signifikantně vyšší úroveň znalostí byla u žáků druhého stupně základních škol identifikována v oblasti ručního nářadí. Signifikantně vyšší úroveň znalostí žákyň stejného věku byla identifikována v oblasti výroby textilu.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender Differences of Pupils' Knowledge in Selected Fields of Technology

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a research probe dealing with gender differences in the level of secondary school pupils’ knowledge in the Czech Republic in the field of selected technically oriented topics. Based on data obtained using didactic tests of the cognitive level with the size of a research sample of almost a thousand male or female pupils, we can state that a significantly higher level of knowledge was identified in secondary school male pupils in the field of hand tools. A significantly higher level of knowledge of female pupils of the same age was identified in the field of textile production.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus