Pěstitelská gramotnost – sonda znalostí u žáků na druhém stupni základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F21%3A43903754" target="_blank" >RIV/60076658:12410/21:43903754 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/615/852" target="_blank" >https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/615/852</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.615" target="_blank" >10.14712/18023061.615</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pěstitelská gramotnost – sonda znalostí u žáků na druhém stupni základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přináší výsledky sondy znalostí v oblasti pěstitelské gramotnosti u žáků na druhém stupni základních škol. Pěstitelská gramotnost je definována jako schopnost porozumět pěstitelským postupům a pochopení jejich dopadu na život každého z nás. Ke sběru dat byla využita dotazníková metoda. Na výzkumu participovalo 462 žáků osmých ročníků z celkem 20 škol. Výsledky studie naznačují nepříliš vysokou kognitivní úroveň žáků v uvedené problematice. Vliv výuky na školní zahradě na vědomosti z oblasti pěstitelské gramotnosti se projevil jako statisticky neprůkazný, signifikantně se ale lišily vědomosti žáků mezi jednotlivými školami. Pozitivním zjištěním jsou výsledky vycházející z žákovských postojů ke smyslu a významu práce na zahradě.
Název v anglickém jazyce
A survey of lower secondary school pupils‘ agriculture literacy
Popis výsledku anglicky
This article brings the results of the study aimed on the lower secondary school pupils‘knowledge in the area of agriculture literacy. Agriculture literacy could be defined as an ability to understand cultivation practices and their impact of our lives. Data were collected by application of the questionnaire method. In a total 462 pupils of 8th grade from 20 schools participated in this research. The results gained pointed out that the pupils’ knowledge in the focused area fails to reach a high level. Statistically insignificant influence of education carried out in the school garden on the level of pupils’ knowledge in focused area was found. However, pupils’ knowledge varied significantly among the individual schools. A positive finding are the results based on students' attitudes to work in the school garden.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—