Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A survey of High School Students’ Attitudes to Agriculture and Garden Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43898233" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43898233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A survey of High School Students’ Attitudes to Agriculture and Garden Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent international studies report rising use of school gardens in science education. One of the possible reasons for increasing garden education in foreign countries is proposed impact on the improvement of students‘ agricultural literacy and their positive attitudes towards agriculture. On the other hand, last studies in Czech Republic document limited use of school gardens in science education aimed to agricultural literacy after velvet revolution, despite of previous long tradition. This contribution brings results of a survey done among 334 high school students focussed on their attitudes to garden education and agriculture. The results showed, that despite agriculture was considered as an important part of national economy by the majority of the respondents, just a minority of students understood properly the term ”sustainable agriculture”. The respondents considered garden education as important for their knowledge of crops and crop growing. The results are discussed in relation with the use of school gardens in science education and the role of garden education for an improvement of students’ agricultural literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    A survey of High School Students’ Attitudes to Agriculture and Garden Education

  • Popis výsledku anglicky

    Recent international studies report rising use of school gardens in science education. One of the possible reasons for increasing garden education in foreign countries is proposed impact on the improvement of students‘ agricultural literacy and their positive attitudes towards agriculture. On the other hand, last studies in Czech Republic document limited use of school gardens in science education aimed to agricultural literacy after velvet revolution, despite of previous long tradition. This contribution brings results of a survey done among 334 high school students focussed on their attitudes to garden education and agriculture. The results showed, that despite agriculture was considered as an important part of national economy by the majority of the respondents, just a minority of students understood properly the term ”sustainable agriculture”. The respondents considered garden education as important for their knowledge of crops and crop growing. The results are discussed in relation with the use of school gardens in science education and the role of garden education for an improvement of students’ agricultural literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS , Proceedings of the International Conference, Charles University – Faculty of Science, Prague, 25th-27th June 2018

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    337-343

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku