Rozvoj pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158316" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj pragmatické jazykové roviny u osob s poruchami autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Pragmatická jazyková rovina, která je u osob s poruchami autistického spektra (PAS) primárním symptomem klinického obrazu narušené komunikační schopnosti, je již více než 40 let jednou ze stěžejních oblastí zájmu logopedické diagnostiky. Deficity v oblasti aplikace jazykových dovedností v sociálním kontextu mají významný dopad na integraci jedince do společnosti, a tím determinují jeho psychosociální vývoj. V předkládaném příspěvku se budeme orientovat na možnosti rozvoje pragmatické jazykové roviny u osob s PAS. Jeho hlavním cílem je analyzovat zaměření se logopedické intervence u osob s PAS u logopedů České republiky a následně prostřednictvím kazuistické studie zmapovat výsledky logopedické intervence směřované na rozvoj pragmatické jazykové rovinyu osoby s PAS. Teoretická východiska, která budou iniciální částí příspěvku, jsou následně doplněna dílčími výsledky výzkumu s názvem "Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra" podpořeného Grantovou akademií Čes
Název v anglickém jazyce
Development of Pragmatic Language Level in Individuals with Autism Spectrum Disorders
Popis výsledku anglicky
Pragmatic language level, being the primary clinical symptom of impaired communication ability in individuals with Autism Spectrum Disorders (PAS), has been one of the fundamental spheres of interest of speech and language therapy diagnosis for more than40 years. Deficits in the sphere of applying language skills in the social context have a significant impact on the individual's integration into the society and, thus, determine his/her psychosocial development. The submitted contribution focuses on the possibilities of developing pragmatic language level in individuals with PAS and its principal goal is to analyse the focus of speech and language therapy intervention in individuals with PAS on the part of speech and language therapists of the Czech Republic and, subsequently, to map, through a case study, the results of speech and language therapy intervention focused on the development of pragmatic language level in individuals with PAS. The theoretical solutions, forming the initia
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-31457S" target="_blank" >GA14-31457S: Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy speciální pedagogiky - potřeby, možnosti a výzvy. Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-4907-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
195-204
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
17. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—